02.08-07.08.2021 toimus meie II noortekohtumine “Avasta iseennast!”
Projektis osalesid noored vanuses 14.-18a. (13 eesti ja 13 vene noort). Meie igapäevased tegevused ja elurütm olid pärast 2020/2021 õppeaastat häiritud. Oli raske on raske luua endale uued positiivsed igapäevarutiinid ja võidelda hirmu, apaatsuse, üksilduse, motivatsioonipuudusega. Pidev mõtlemine viirusele ja sellega seotud olukorrale tekitasid liigset ärevust – projekt aitas leida meetodeid enda rahustamiseks ja ärevusega toimetulekuks.
02.08 saabusime Otepääle Sokka puhkekeskusesse majutasime ennast ja hakkasime mängima tutvumismänge. Kohe esimesel õhtul Säde ja Nora rääkisid meile unenäopüüdja legendi, indiaanlaste traditsioonidest ja unenäopüüdja toimest ja selle värvuste omadustest. Me asusime unenäopüüdjaid mesterdama.
03.08 päev algas töötoaga: “Lihtsad viisid, kuidas saab ennast avastada ja ise oma stressi maandada”. Mõtlesime oma vaimse tervise peale, saime teada, kuidas kogunevast stressist lihtsalt ja kiiresti vabaneda. Avastasime iseennast, tunnetasime, kuidas masseerimine muudab meie meele rõõmsamaks, sest vabaneb oksütotsiin — hormoon, mis tekitab heaolutunnet. Pealelõunat oli töötuba: Kunst kui vaimse heaolu tekitaja. Rääksiime polümeersavi omadustest. Tegime vahvaid helmeid. Töö käigus tekkis mõtte kinkida need helmed heategevusorganisatsioonile Vaprusehelmed: Helmes teeb vapramaks! Vaprusehelmed olid loodud krooniliste haigustega laste ravi toetamiseks, nende abistamiseks valulike protseduuride ja pikkade raviperioodidega toimetulekul. Iga valuliku protseduuri eest laps saab ühe vaprust tähistava helme. Õhtul mängisime maastiku-/meeskonnamängu “Galileo Seiklus”. Mängu võtmesõnad olid strateegia, kommunikatsioon, rollide jaotus, koostöö. Lõime kohas staabi. Staabis panime valmis seadmed, mille abil tiimid hakkasid üksteist maastikul jälgima ja juhatama õigetesse kontrollpunktidesse. Kui oleme suutnud oma tiimi juhatada õigesse kohta, avanes tiimile küsimus, kus luges iga osaleja panus!
04.08 toimusid töötoad: “Avasta ennast meditatsiooni abil” ja “Avasta ennast muusikaterapia abil”. Päev lõppes meeskonnamänguga.
05.08 toimusid töötoad “Motivatsioon ja enesehinnagu tõstmine”, “Kunst kui vaimse heaolu tekitaja” (II). Päev lõppes lõkke ääres meditseerimisega.
06.08 toimusid töötoad “Naer muudab maailma”, “Jooga kui oma keha tundma õppimine ja avanemine ning sisemise tasakaalu saavutamine”. Tagasisidemängud.
07.08 oli ärasõit.
25.07-30.07.2021 toimus meie noortekohtumine „Sotsiaalsete oskuste arendamine läbi loovtegevuste“.
Projektis osalesid noored vanuses 11-15a. Tallinna Huvikoolist Optimum Semper ja Illuka Koolist (Illuka vallast). Projekti tegevuste kaudu tahtsime saada emotsionaalset toetust pärast distantsõpet, maandada pingeid, üles äratada enda loovust ja julgust olla loovad, arendada suhtlemisoskust ja tasandada õpilünkasid. Tänu projektile saime suurendada oma tuleviku võimalusi ja muuta end enesekindlamaks suhtlemisel teisest rahvusest noortega, saime praktiseerida eesti ja vene keelt.
Meil on hea meel, et meie partnerlus jätkub 5 aasta jooksul. Üheskoos proovime muuta meie elu paremaks! Pooldame põhimõtet „emakeel pluss kaks võõrkeelt” ning leiame, et mitmekeelsus Euroopa Liidus avab teed ja võimalused, aga positiivne ja enesekindel noor näeb oma elu positiivses võtmes. Projekti jooksul olime leidlikud ja loovad, mis tekitas meis rõõmu ja elevust ning oli ülimalt tervendav. Loovus on see, mis muudab meie elu huvitavamaks. Kohe kui saabusime mängisime tutvumismänge. Mängud aitasid luua avatud õhkkonda ja ühtsustunnet, aitasid kohaneda ja liita meid, et kaoksid pinged. Meeskonnamäng “Noortepassi saared” aitas avastada noortepassi, tutvustada 8 võtmepädevust, õpetas oma õppimist kirja panema ja siduma õpitulemused võtmepädevustega. Järgmisel päeval meil toimusid huvitavad töötoad “Kujuta!” ja “Magusaga stressi vastu”. Saime rääkida iseendast, oma huvidest, iseloomu omadustest, kogemustest ja taustast. Joonistuste ja kollaažide abil püüdsime luua ettekujutuse meie grupist. Ühine kokkamine liitis meid suurepäraselt. Selles oli palju loovust ja suhtlemist. Õhtul mängisime spioonimängu “Oleme maalilma päästjad”. Pidime tegema meeskonnatööd, et päästa ühiskond viiruse eest! Lahendasime missioone ja kogusime vihjeid, et kätte saada salapärane numbrite ja sõnade kombinisatsioon, mõtestasime koodi lahti. Motivatsiooni tõstis see, et meist sõltub maailma päästmine, kuna kui missioon jääb lahendamata, siis levib üle maailma õel viirus. Seda me muidugi ei tahtnud. Kolmandal päeval animatsiooni loomisel oli tööd kuhjaga: stsenaristid, kunstnikud, dekoratsioonide maalijad, operaatorid jne. Läbi töö ja koostöö iga noor sai oma selliseid sotsiaalseid oskusi nagu abivalmidust, vastastikkust, otsusekindlust, grupis tegutsemist, positiivsust, lahenduskesksust, eneseregulatsiooni ja vastutustunnet arendada. Neljandal päeval kujutasime asju ette – Mis siis juhtub? Mis siis saab? Kui mul oleksid nt tiivad ja saaksin lennata. Mõtlesime välja ebatavalisi ja naljakaid asju, arutasime ja tegime esitlused. Päeva teisel poolel lasime oma loovusel lennata, mõtlesime, kuidas saab õppimist liikuvamaks muuta, vaatasime videoid, kuidas saab vahetunnid aktiivsemaks ja liikuvamaks muuta, kuidas kodus õppides liikuvaks püsida, jagasime kogemusi. Tasandasime õpilünkasid seiklusmängu mängides – pidime koostöös täitma viis praktilist ülesannet, kasutades teadmisi. Iga grupp sai suure, koodiga lukustatud kasti. Koodi murdmiseks ja kasti avamiseks tuli lahendada ülesanne. Õige lahendus avas järgmise kasti ja sealt edasi läbi uute ülesannete lahendamise saime avada viimase kasti.
See oli tore meeldejääv projekt, mille tegevused panime ise kokku ja saime tegevusi ise läbi viia. Kõik need oskused, mis me saime projektis arendada on väga vajalikud. Oleme kindlad, et meie viies projekt sama partneriga viib järgmiseni!
Noortekohtumiste elluviimist rahastatakse Haridus- ja Noorteameti toel